Zajęcia dodatkowe
Wszystkie poniżej wymienione zajęcia są ujęte w cenie czesnego.
Dogoterapia
Dzięki dogoterapii dzieci uczą się respektowania potrzeb zwierząt. Poznają zasady bezpiecznego zachowywania się w obecności psów. Zajęcia z udziałem psa motywują ich do działania. Pies bardzo dobrze spełnia się w roli terapeuty, ponieważ nie ocenia dziecka – nie ma dla niego znaczenia jego niepełnosprawność. Akceptuje bezwarunkowo, nie krytykuje, spontanicznie reaguje na każdy sygnał do nawiązania kontaktu czy zabawy. Dzięki zwierzęciu dziecko czuje się ważne i kochane. Dogoterapia – jako naturalna metoda wspomagania, leczenia i rehabilitacji – przynosi dużo korzyści. Prowadzi do wyzwolenia radości, poszerzenia kontaktów społecznych, wytwarzania więzi: dziecko – zwierzę, ułatwienia przejścia przez chorobę i osamotnienie, zdobywania nowych przyjaciół, stymulowania ruchu, rozwijania komunikacji, zdobycia umiejętności ukazywania emocji, uczuć.
Alpakoterapia
Kluczową rolę odgrywa w tym przypadku towarzystwo alpak, będących zwierzętami niezwykle przyjaznymi, towarzyskimi i łagodnymi. Obcowanie z nimi skutecznie poprawia samopoczucie, a zajęcia z ich udziałem mogą stanowić dobrą formę wsparcia dla wielu specjalistycznych terapii.
Zajęcia Roar Dance – obudź w sobie Lwa!?
Nowy program taneczno – rozwojowy, w czasie trwania którego dzieci wraz z prowadzącym przeżywają za każdym razem nową, ciekawą dla nich, niezapomnianą przygodę. Zajęcia zawierają choreografie taneczne z różnych tańców, uwielbianych przez przedszkolaków, towarzyszą temu rytmiczne zabawy ruchowe oraz rozciąganie. Tańce zbliżają ich do naszej kultury i sztuki, pozostawiając w przeżyciach trwały ślad. Sprawiają bardzo dużo radości i zadowolenia, zaspokajają naturalną potrzebę ruchu. Ich charakterystycznymi elementami są rytm i dynamika. W tańcu dzieci spontanicznie reagują na elementy ruchowe, w formie różnych kroków, figur, przytupnięć. Stosuje się proste formy taneczne oparte na polskich tańcach ludowych, które stanowią podstawę powstania tańców regionalnych, narodowych.
Zajęcia logopedyczne
Obejmują wczesną diagnozę rozwoju mowy i umiejętności komunikacyjnych każdego dziecka i w razie potrzeby korekcję zaburzeń mowy, a także szeroko rozumianą profilaktykę. W naszym przedszkolu prowadzone są indywidualne i grupowe zajęcia z dziećmi z wadami wymowy bądź mających trudności w komunikacji. Logopeda stosuje różnorodne metody i techniki, aby pomóc im prawidłowo rozwijać mowę i pokonywać trudności językowe. Ćwiczenia usprawniające narządy mowy: język, podniebienie, wargi przygotowują przedszkolaków do prawidłowego mówienia. Prowadzimy je w formie zabaw, będących dla nich wielką przyjemnością oraz wprowadzamy bajki artykulacyjne.
Język angielski
Naukę języków obcych powinno się rozpoczynać jak najwcześniej, gdyż dziecięcy umysł jest najbardziej chłonny, a narząd mowy jeszcze bardzo plastyczny i zdolny do bezbłędnego odtwarzania poznawanych obcojęzycznych słów. W naszym przedszkolu nauka odbywa się naturalnie i w związku z tym istnieje duża szansa na osiągnięcie w późniejszym okresie przez dziecko – dwujęzyczności. Uczenie się języka w wieku dziecięcym nieodłącznie związane jest z procesem poznawania świata. Odbywa się w formie zabawy, stymulującej proste wypowiedzi oraz uruchomienie zdolności naśladowczych dziecka, z wykorzystaniem różnych pomocy: plansz tematycznych, słowników obrazkowych, środków audio oraz video. Zajęcia językowe to bardzo atrakcyjna forma zabawy, w trakcie której przedszkolaki poznają otaczający je świat w obcym języku.
Zajęcia z integracji sensorycznej (SI)
Jest to najbardziej powszechna metoda terapii o charakterze ogólnorozwojowym opracowana przez Weronikę Sherborne. Głównym jej założeniem jest posługiwanie się ruchem jako narzędziem we wspomaganiu rozwoju psychoruchowego dziecka i w terapii zaburzeń tego rozwoju, a jej celem jest rozwijanie przez ruch sprawności motorycznej, świadomości własnego ciała, usprawniania ruchowego, świadomości przestrzeni i działania w niej, dzielenia przestrzeni z innymi dziećmi oraz nawiązywanie z nimi bliskiego kontaktu.
Zajęcia plastyczno – ceramiczne
Celem zajęć plastyczno-ceramicznych jest rozwijanie umiejętności manualnych dzieci, wzbogacenie wyobraźni i wrażliwości estetycznej, swobody w posługiwaniu się linią, plamą, kształtem i barwą na płaszczyźnie. Zajęcia uwrażliwiają dzieci na otaczającą rzeczywistość, światło, barwę, linie, fakturę, ruch i przestrzeń. Realizowane są w formie twórczej, rozwijającej fantazję zabawy.
Zajęcia plastyczne umożliwiają poznanie różnorodnych technik plastycznych, pozwalają rozbudzić w przedszkolakach poczucie estetyki i zamiłowania do piękna. Techniki wychowania plastycznego to między innymi :rysowanie kredką świecową oraz drewnianą, węglem, pędzlem, malowanie słomką, odbijanki ze sznurka, wydrapywanka, wydzieranka, malowanie dziesięcioma palcami.
Zajęcia z ceramiki są okazją do zapoznania się z naturalnym tworzywem, jakim jest glina, która jest kształtowana przy użyciu różnych technik lepienia ręcznego.
Techniki zajęć ceramicznych to: lepienie i formowanie z gliny, masy solnej, ciastoliny, plasteliny oraz masy papierowej.
Logorytmika
Logorytmika to program (zbiór) ćwiczeń muzyczno-ruchowych, realizowanych z dziećmi z zaburzeniami mowy, z zaburzeniami zachowania. Jest formą połączenia rytmiki i terapii logopedycznej. Wykorzystuje możliwość oddziaływania na sferę słuchową, słuchowo-ruchową i ruchową dziecka w ścisłym połączeniu z metodologią pracy logopedycznej. Jedna z metod stosowana w postępowaniu logopedycznym, oparta na rytmie muzycznym i tekstach słownych zestrajanych przez muzykę i łączonych z ruchami całego ciała. Łączy rytmikę i terapię logopedyczną. Na bazie ćwiczeń muzyczno-ruchowych stosuje się ćwiczenia słowno-ruchowe, których wiodącym składnikiem jest rytm. Naturalny i swobodny ruch umożliwia realizację zajęć rytmicznych ze wszystkimi dziećmi, niezależnie od poziomu ich intelektualnego, ruchowego i muzycznego rozwoju. Głównymi elementami muzyki będącymi podstawą ćwiczeń i zabaw są: rytm, metrum, tempo i dynamika. Deficyt sprawności ruchowej u dzieci może obejmować różne sfery motoryki. Przejawia się on w zaburzeniach różnych rodzajów koordynacji, orientacji przestrzennej, kierunkowej i czasowej oraz napięcia neuromięśniowego.
Zajęcia sportowe i rekreacyjne
Ruch jest naturalną potrzebą dziecka w wieku przedszkolnym, przejawiającą się poprzez różnorodne formy aktywności. Dzięki zajęciom sportowym doskonalimy czynności ruchowe u dzieci takie jak: zręczność, szybkość, zwinność i wytrzymałość. Mają one okazję do gromadzenia wielu doświadczeń psychoruchowych, do podniesienia ogólnej sprawności ruchowej, rozwijania twórczej inwencji za pomocą ruchu, a przede wszystkim nabywają przeświadczenie o potrzebie ruchu i wyzwalają radość z czynnego uprawiania sportu.
Wychowanie do rekreacji staje się obecnie jednym z podstawowych obowiązków opiekuńczo-wychowawczych wobec dziecka. Dziecko z łatwością opanowuje takie czynności, jak: jazdę na nartach, łyżwach, wrotkach, rowerze, szybko uczy się reguł różnych gier i zabaw ruchowych. Jest to możliwe dzięki stworzeniu mu zewnętrznych warunków i okazji do pełnej aktywności ruchowej ale przede wszystkim umożliwienie mu możliwości samodzielnego próbowania, doświadczania.